Braas Banket Obdam

Vier Volvo FM-trekkers voor Braas Brood en Banket

Braas Brood en Banketbakkerij b.v., gevestigd in Obdam, nam onlangs vier nieuwe Volvo FM 370 4x2 trekkers in gebruik. Deze worden in combinatie met 1360 City-opleggers ingezet voor de distributie van brood en banket aan  supermarkten in het westen en midden van Nederland. De trekkers zijn geleverd door Van Linden van Sprankhuizen in Broek op Langedijk.

De nieuwe Volvo-trucks maken deel uit van een vloot van 25 eigen trekkende eenheden. Ronald Schouten, transportmanager bij Braas, legt uit waarom  gekozen is voor de Volvo FM 360 4x2: “Wij hadden al drie Volvo-trucks rijden en dat bevalt erg goed. De Volvo FM is ideaal voor distributiewerk, mede door de lage instap, het overzicht vanuit de cabine en het rijcomfort van de Volvo I-Shift.  Bovendien is betrouwbaarheid belangrijk, en daarin scoren zowel de trucks als de werkplaats hoog. Als er een probleem is, dan zorgen de medewerkers van Van Linden van Sprankhuizen ervoor dat we snel geholpen worden: ze weten wat we doen en dat het belangrijk is dat we vóór winkelopeningstijden leveren.”
 

Over Braas Brood- en Banketbakkerij b.v.

Braas Brood- en Banketbakkerij is een familiebedrijf dat volgend jaar tachtig jaar bestaat. Begonnen als lokale ambachtelijke bakkerij is het bedrijf uitgegroeid tot een industriële bakkerij met een totaaloppervlakte van 19.000 m2. Zeven dagen per week levert Braas vers brood, banket en afbakproducten aan ruim 200 Nederlandse supermarkten. Daarnaast worden diverse  broodproducten geleverd aan distributiecentra en retailers in diverse Europese landen.

Bouwvoertuigen op maat!

Volvo Trucks a’la carte

FMX_8x6

Samen de nieuwe bouwtruck samenstellen en ervaren? Dat kan bij Van der Linden van Sprankhuizen Bedrijfswagens in Broek op Langedijk. Met behulp van een digitale menukaart wordt de Volvo FMX op maat geconfigureerd.

 

Het bestellen van een bouwvoertuig heeft behoorlijk wat voeten in de aarde. Natuurlijk weet u wat u wilt, maar de technische ontwikkelingen staan niet stil en bieden nieuwe mogelijkheden. Het aantal chassisvarianten, aandrijfconfiguraties en uitvoeringen is enorm gestegen. Innovaties als Volvo Dynamic Steering, Volvo I-Shift met kruipversnellingen, maar ook het aanbod voorloop- en naloopassen maakt de keuze groot. Jos Bot, algemeen directeur Van der Linden van Sprankhuizen Bedrijfswagens:

“Wij merkten dat het aanbod en de variaties goede voorlichting nodig maken. We hebben daarom een experience centre gerealiseerd, waar we één op één met de klant het voertuig kunnen configureren. Dat verdient tijd, zeker omdat een goede configuratie het rendement van het voertuig ten goede komt. De ruimte is zodanig ontworpen dat geluiden van buiten en licht geweerd worden. We kunnen ons echt concentreren op het voertuig. Een voorbeeld is het samenstellen van een 10x4 voor asfaltvervoer. Door de truck, alle opties en mogelijkheden door te nemen wordt meer inzicht verkregen. Een voorbeeld is de ‘Korte stop verwarming.’ Dat is een restwarmte installatie die nadat de motor is uit gezet de cabine een half uur lang op temperatuur houdt. Vooral in het asfalt zie je vaak trucks in een wachtrij staan en dan scheelt zo’n systeem heel veel stationaire draaiuren. Andere opties zijn nu bijvoorbeeld de uitschakelbare- en liftbare aangedreven as voor een 6x4 en 8x4. Een klant die zijn truck ‘net als de vorige’ bestelt, heeft geen weet van deze noviteit die liters brandstof bespaart. Beide voorbeelden zijn overigens ook van belang voor duurzaam ondernemen en dat is dan weer van belang voor aanbestedingen.’’

 

De uren zijn goed besteed

 

“Het mooie van ons systeem is dat we hier op het grote scherm meteen zien wat de mogelijkheden zijn en wat de consequenties zijn van bepaalde keuzes. Dat gaat zo ver dat zelfs de gevolgen voor de RDW-keuring en uiteindelijk het kentekenbewijs worden meegenomen. Dat voorkomt verrassingen achteraf. Een mooi voorbeeld is de bandenkeuze. Een klant gaf een bepaalde voorkeur aan voor een merk banden maar uit ons systeem rolde een rood uitroepteken. Dat wil zeggen dat er iets niet klopt in de keuzes. Het bleek dat de gekozen tien-tons voorassen met de gewenste banden slechts als acht-tons assen op het kenteken zouden komen. De maximale belasting van die banden was namelijk slechts negen ton. In dit geval koos de klant uiteindelijk voor een ander bandenmerk en daarmee werd heel veel gedoe achteraf voorkomen. Een fout afgegeven kentekenbewijs geeft namelijk veel gedoe en levert altijd extra kosten en stilstand op.’’

 

Lees ook het artikel op Bouwmachineweb.

50ste Volvo voor Stam Transport

Vijftigste Volvo voor J. Stam Transport

 

 

Op 2 augustus 2016 had Van der Linden van Sprankhuizen de eer om de 50e Volvo te leveren aan J. Transport in Medemblik. De jubileumtruck is een Volvo FH 460 4x2 trekker, die zal worden ingezet voor bloemen- en plantentransport naar Duitsland.

 

J. Stam Transport B.V., ontstaan in 1974, rijdt al vanaf het begin met Volvo-trucks. Het transportbedrijf groeide in die tijd van regionaal vervoer tussen groenteveilingen in West-Friesland tot een internationaal transportbedrijf. Tegenwoordig ligt de nadruk op transport naar geheel Duitsland, waarbij de lading voornamelijk bestaat uit bloemen en planten en op de terugweg uit uiteenlopende gepalletiseerde goederen.

 

Het totale wagenpark bestaat momenteel uit 25 voorwagen-aanhangcombinaties en 17 trekker-opleggers, alle uitgerust met koeling en verwarming. Bij het specificeren van de nieuwe Volvo FH heeft J. Stam Transport B.V. niet bespaard op veiligheidsopties en chauffeurscomfort. Voor het onderhoud van de Volvo-trekkers is een onderhoudscontract afgesloten met Van der Linden van Sprankhuizen. “We kiezen voor een stukje betrouwbaarheid, want de werkplaats heeft de afgelopen jaren bewezen een prima service te leveren”, aldus wagenparkbeheerder en mede-eigenaar Marco Stam. 

 

Björn Koomen, accountmanager Volvo Trucks bij Van der Linden van Sprankhuizen Bedrijfswagens: “We beseffen maar al te goed dat het geen vanzelfsprekendheid is dat een transporteur ruim veertig jaar trouw blijft aan een merk. Daarom zijn we trots op de goede verstandhouding met J. Stam Transport en we hopen die nog lang te mogen voortzetten!”