De ultieme langeafstandstruck

We introduceren de Volvo FH met I-Save – onze ultieme langeafstandstruck. Onze nieuwe D13TC-motor biedt 300 Nm extra koppel, waarmee uw gemiddelde snelheid omhoog gaat, maar uw brandstofverbruik niet. Naast onze meest efficiënte motor ooit, bevat I-Save geoptimaliseerde software voor internationale transporten. Hoe verder u rijdt, hoe meer I-Save u oplevert, hoe leuker het wordt.

Wilt u ook 7 tot 10% op uw brandstof besparen en de Volvo FH met I-Save vrijblijvend uitproberen?

Een boost voor uw productiviteit

Een boost voor uw productiviteit

De krachtige D13TC-motor produceert bij lage toeren een 300 Nm hoger koppel. De truck hoeft dus minder te accelereren en verbruikt minder brandstof bij het aanhouden van een constante snelheid op snelwegen. In combinatie met I-See kan de motor heuvels en hellingen makkelijker aan in een hogere versnelling: bespaar brandstof zonder snelheid te verliezen. Het extra koppel zorgt ook voor een hogere gemiddelde snelheid, wat vooral merkbaar is bij klimmen.

Meer comfort voor de chauffeur

Meer comfort voor de chauffeur

De Volvo FH met I-Save kan langer rijden met een lager toerental en hogere versnellingen, wat bijdraagt aan een soepeler, stiller rijgedrag. Chauffeurs kunnen ook een snellere koppelrespons verwachten, waardoor deze truck nog aantrekkelijker wordt.

Dit is de Volvo FH I-Save

Dit is de Volvo FH I-Save

De Volvo FH I-Save is uitgerust met de uiterst efficiënte D13TC-motor en het uitgebreide LH Fuel-pakket. Elke functie van I-Save is ontworpen, getest en bewezen om brandstof te besparen voor internationale ritten.

Het LH Fuel-pakket bevat het verbeterde I-See op basis van kaarten, I-Shift met geoptimaliseerde software voor internationale transporten, I-Cruise met I-Roll, nieuwe zuinige achterassen, motoruitschakeling bij stationair draaien en stuurbekrachtigingspomp met variabele opbrengst.

Volvo D13TC-motor – Krachtig en zuinig tegelijk

Volvo D13TC-motor – Krachtig en zuinig tegelijk

De D13TC is onze zuinigste motor tot nu toe. De motor is beschikbaar met een vermogen van 460 of 500 pk, en is voorzien van zuigers met een gepatenteerd, gegolfd binnenwerk dat de verbranding verbetert en de efficiëntie verhoogt. Door de Turbo Compound-technologie maakt de D13TC-motor in elke cyclusstap optimaal gebruik van de beschikbare energie, wat resulteert in een verhoogde efficiëntie over het gehele toerentalbereik. De beste prestaties liggen tussen de 900 en 1400 toeren.