NIEUWS LVS TRUCKS

20 matches

1 of 1

• De range elektrische vrachtwagens wordt door Renault Trucks uitgebreid waardoor ze nog beter voldoen aan de grote verscheidenheid van stedelijke distributieactiviteiten. Zo komen ze tegemoet aan de klantbehoeften op het gebied van elektrisch transport. Aan de 16- en 27-tons modellen van Renault Trucks D en D Wide Z.E., die sinds 2020 in productie zijn, is een 19-tons D Wide Z.E. toegevoegd. De fabrikant biedt ook een breder scala aan wielbasis varianten en speciale aansluitmogelijkheden voor voertuigen met een gekoelde opbouw.

• Het onderwijs en bedrijfsleven slaan de handen ineen om het toenemende tekort aan goed opgeleide werknemers in de sector Transport en Logistiek terug te dringen. Door de vergrijzing en de jaarlijks verminderde instroom van studenten dreigt de groei in de sector Transport en Logistiek in Noord-Holland in de knel te komen. Om dit te voorkomen is het actieplan Logmotion opgesteld om jongeren en zij-instromers in Noord-Holland Noord en Zaanstreek-Waterland te interesseren voor een mbo-opleiding en een baan in de sector Transport en Logistiek.

• Renault Trucks presenteerde de nieuwe modellen van de T, T High, C en K tijdens een digitaal event op 8 juli 2021. Een unieke gelegenheid om te ontdekken welke grote veranderingen zijn doorgevoerd aan de voertuigen op het gebied van productiviteit voor de klant, comfort voor de chauffeur en veiligheid.

• Nog heerlijk van de vakantie aan het genieten of juist net terug? Bereid je alvast voor om weer fris en veilig op pad te gaan en profiteer van zomerse kortingen.

• T. Sandstra Handel en Transport heeft het eerste nieuwe model Volvo FH16 650 6x4-bakwagen met vijftien tonmeter Palfinger Epsilon autolaadkraan afgeleverd gekregen door LVS Trucks. De truck wordt hoofdzakelijk ingezet voor het transport van houtsnippers en bermgras. De goede ervaringen die het bedrijf heeft met de eerdere Volvo FH16 en Volvo Trucks-dealer LVS Trucks, waren belangrijke redenen om voor deze configuratie te kiezen.

• Renault Trucks, met meer dan een eeuw expertise op het gebied van de productie van vrachtwagens, maakt deel uit van het Franse automobielpatrimonium. De fabrikant heeft onlangs besloten het grote publiek te laten kennismaken met wat er zich achter de schermen afspeelt bij de fabricage van vrachtwagens en biedt op de corporate website een virtuele rondleiding aan door de assemblagefabriek in Bourg-en-Bresse.

• Of het nu gaat om stadsdistributie, afvalinzameling of bevoorrading van bouwterreinen, de middelzware D- en D Wide-trucks van Renault Trucks zijn geschikt voor de meest uiteenlopende toepassingen en inzet. De voertuigen kunnen af fabriek gespecificeerd worden naar de wensen van de klant. Om nog beter aan de individuele klantbehoefte te kunnen voldoen, is het soms noodzakelijk om individuele aanpassingen te doen aan het voertuig na de productie ervan. Daarom is er onlangs een speciaal aanpassingscentrum geopend in de fabriek in Blainville-sur-Orne.

• Logistiek dienstverlener Simon Loos gaat 22 Volvo FH 420 trekkers op LNG in gebruik nemen. Afgelopen woensdag leverde Volvo-dealer LVS Trucks de eerste af, compleet in Simon Loos kleuren. De trucks gaan met name ingezet worden voor landelijke netwerkdistributie vanuit Nieuwegein/ Geldermalsen. De keuze voor LNG maakt voor Simon Loos een flinke CO2-reductie mogelijk.

• Met de Volvo FM X-Light 10x4 wordt een nieuwe norm voor duurzaam werken in de bouw- en infrasector geïntroduceerd. De truck combineert een extreem hoog laadvermogen van ruim 33 ton met de laagste CO2-belasting per ton/kilometer. De Volvo FM X-Light is een gezamenlijk project van Volvo Trucks-dealer LVS Trucks, Terberg Techniek en Gijsbertsen.

• Van der Wiel Transport uit Drachten heeft twee Renault Trucks T High 480 6x2-trekkers met voorloopas in gebruik genomen. De trucks zijn geleverd door Renault Trucks-dealer LVS Trucks Leeuwarden.

• Hoorn - Vijfentachtig jaar geleden, op 1 april 1936, begint Arie van der Linden van Sprankhuizen een garagebedrijf aan de Veemarkt in Hoorn. Er worden personen- en vrachtwagens verkocht en onderhouden van het merk Chevrolet, Buick, Vauxhall, Oldsmobiel en Bedford. Anno 2021 staat er een team van 240 medewerkers die werken vanuit 10 vestigingen. Vijf Volvo- en Renault truck vestigingen in Noord-Holland en Friesland, een Used Truck vestiging, een Schadeherstel bedrijf en drie Opel dealer bedrijven in Hoorn, Enkhuizen en Purmerend.

• Portena Logistiek uit Heerenveen heeft zijn eerste twee Volvo FH LNG 4x2-trekkers in gebruik genomen. De logistiek dienstverlener kiest voor Volvo LNG-trucks vanwege het milieuvoordeel en de sluitende businesscase. De trucks zijn geleverd door Volvo Trucks-dealer LVS Trucks in Heerenveen.

• Koeman Berkhout heeft zijn wagenpark uitgebreid met een Volvo FH 540 10x4 bakwagen/trekker die is voorzien van een 165 tonmeter Palfinger autolaadkraan.

• Transportbedrijf VSDV (Van Straalen de Vries) uit Zwaagdijk heeft een order voor zes nieuwe Volvo FM LNG-trekkers getekend. De trucks worden ingezet voor regionale winkeldistributie. Daarnaast bestelde het bedrijf nog eens twee nieuwe Volvo’s FH op LNG die voornamelijk worden ingezet voor ritten naar Duitsland. Het zijn de eerste LNG-trucks in het wagenpark van VSDV. Vooral de toenemende vraag naar schonere transportoplossingen onder haar opdrachtgevers en het verlagen van de CO2-uitstoot was voor VSDV reden in LNG te investeren.

• Met een order van 32 Volvo’s FH met I-Save met Turbo Compound zet Hessing Logistiek vol in op brandstofbesparing en reductie van CO2-uitstoot. Volvo Trucks-dealer Van der Linden van Sprankhuizen (LVS Trucks) gaat de trucks leveren.

• Purmerend - Speciaal vervoer vraagt om een speciaal wagenpark. Prins Transport Purmerend weet dit als geen ander. Daarom mocht Volvo Trucks dealer van der Linden van Sprankhuizen een Volvo bakwagen met zware autolaadkraan leveren: een primeur die gevierd mag worden!

• Dekker Chrysanten rijdt sinds deze maand met een Volvo FH42T LNG. De LZV past in het duurzaamheidsstreven van de chrysantenveredelaar en -vermeerderaar. De combinatie is afkomstig van dealer LVS Trucks, dat inmiddels 17 Volvo’s heeft geleverd aan Dekker Chrysanten.

• Sinds kort rijdt Peter Appel Transport met een Volvo Safety Truck. Meer bewustwording van een veiliger rijgedrag bij vrachtwagenchauffeurs is de drijfveer voor Peter Appel Transport voor de aanschaf van deze speciale Volvo FH trekker. De Volvo is gespoten in de opvallende kleuren van een Volvo-veiligheidstest. Bovendien is deze trekker voorzien van Peter Appel Transport logo’s.

• Bij Van den Boogaard in Beverwijk hebben wij onlangs een Volvo FM500 10x4 TAG-XL kraanwagen afgeleverd.

• Press release

08/16/2018

Volvo trucks a'la carte

Samen de nieuwe bouwtruck samenstellen en ervaren? Dat kan bij Van der Linden van Sprankhuizen Bedrijfswagens in Broek op Langedijk. Met behulp van een digitale menukaart wordt de Volvo FMX op maat geconfigureerd.

20 matches

1 of 1