BERICHTEN VOLVO TRUCKS

348 matches

1 of 18

• Volvo Trucks Nederland heeft onlangs een van de eerste Volvo FM elektrische trekkers afgeleverd aan Bierbrouwerij AB InBev. De 100% elektrische truck pendelt vanaf februari continu tussen de Dommelsche Bierbrouwerij en het distributiecentrum in Eersel. De Volvo FM Electric onderstreept de duurzaamheidsstrategie van AB InBev, die erop gericht is om in 2028 de vijf grootste brouwerijen in Europa in 2028 naar ‘Net Zero’ te brengen. De ambitie is verder om in 2040 in de gehele waardeketen ‘Net Zero’ te realiseren.

• Volvo Trucks introduceert een sterkere vrachtwagen op gas die veeleisende transporttaken over lange afstanden kan uitvoeren en tegelijkertijd de CO2-uitstoot met 100% kan verminderen.

• Van Hooft Transport heeft een unieke Volvo FH 500 bakwagen/trekker in de vloot. De truck is voorzien van een 225 tonmeter Erkin autolaadkraan: de zwaarste opvouwbare autolaadkraan van Europa, waarmee Van Hooft Transport ook de zwaarste hijsklussen zelfstandig op locatie kan uitvoeren. De truck is in nauwe samenwerking met Volvo Trucks Nederland en Volvo Trucks-dealer Harbers Trucks samengesteld.

• De Volvo FH Efficiency demotruck benadrukt met gekleurde luchtstromen de innovaties op het gebied van brandstofbesparing. De Volvo FH Efficiency combineert namelijk de I-Torque aandrijflijn met de nieuwste, zuinige Turbo Compound-motor met alle beschikbare aerodynamische opties. En alleen al dat laatste zorgt voor een besparing tot 10% brandstof. Zelf ervaren, dat kan: alle Volvo Trucks-dealers in Nederland beschikken binnenkort over deze demotruck.

• In het nieuwe servicecontract zijn de maandelijkse kosten gebaseerd op het werkelijk aantal gereden kilometers. Het geeft transportondernemers meer flexibiliteit omdat het servicecontract meebeweegt met het daadwerkelijke gebruik van het voertuig.

• Volvo FH, FM en FMX Electric 4x2-trekkers zijn nu leverbaar met een bruto combinatiegewicht (GCW) van 50 ton. De verhoging van het GCW maakt de trucks geschikt voor zwaardere inzet.

• Simon Loos neemt de eerste volledig elektrische Volvo FH van Nederland in gebruik. Op vrijdag 16 december werd de vrachtwagen afgeleverd bij Logistiek dienstverlener Simon Loos – die de truck voor Unilever gaat inzetten. De aanschaf is tot stand gekomen door een nauwe samenwerking met Unilever en Kuehne & Nagel, die de logistiek verzorgt voor Unilever.

• Uit een nieuwe onafhankelijke test in Duitsland van Volvo's vlaggenschip op het gebied van brandstofefficiëntie, de onlangs vernieuwde Volvo FH met I-Save, blijkt dat deze bijna 18% minder brandstof verbruikt* in vergelijking met dezelfde test van vier jaar geleden.

• Volvo Trucks blijft haar reeks uitbreiden met de introductie van verschillende nieuwe elektrische trucks, waardoor nog meer transportroutes in steden en regio's geëlektrificeerd kunnen worden. Deze laatste toevoeging van robuuste* trucks versterkt Volvo's positie als marktleider op het gebied van elektrisch vrachtwagentransport.

• Van München naar Berlijn, puur elektrisch - Volvo Trucks bewijst dat het kan in de recente ‘Miles Challenge’ in Duitsland. De ‘Challenge’, gecontroleerd en geverifieerd door het onafhankelijke testinstituut DEKRA, bewijst dat de Volvo FH Electric bij alledaagse inzet en met slechts een keer bijladen, gemakkelijk 600 km kan afleggen.

• Als één van de voorlopers van duurzaam rijden voegt Oegema Transport nog eens vijf Volvo FL Electric 4x2-bakwagens toe aan het wagenpark. De order volgt op succesvolle ervaringen met de Volvo FL Electric en past in de ambitie van de transporteur om het wagenpark verder te verduurzamen. Sibbele Oegema, eigenaar van Oegema Transport, heeft de overeenkomst voor de aanschaf van de Volvo FL Electric-bakwagens 11 november 2022 getekend. De trucks worden binnenkort geleverd door Volvo Trucks-dealer Nijwa.

• Als eerste vrachtwagenfabrikant ter wereld is Volvo begonnen met het gebruik van fossielvrij staal in zijn vrachtwagens. De eerste elektrische trucks met fossielvrij staal worden nu aan klanten geleverd.

• Een mooie liefdesrelatie tussen twee vrachtwagens: dat is de ongebruikelijke aanpak van Volvo Trucks om de rijeigenschappen en het brandstofverbruik van zijn bestseller, de Volvo FH, te benadrukken.

• Volgens toonaangevende e-commerce- en productiebedrijven in Europa heeft het wegvervoer de meeste prioriteit om de CO2-uitstoot te verminderen. Uit een nieuw rapport van Ipsos en Volvo Trucks blijkt dat bedrijven bereid zijn meer te betalen voor transportleveranciers met een lagere CO2-uitstoot.

• Volvo Trucks voert tests uit met elektrische trucks met brandstofcellen die alleen waterdamp uitstoten en een actieradius hebben die vergelijkbaar is met die van dieseltrucks, tot 1000 km. Over een paar jaar volgt een tweede proeffase waarbij klanten op de openbare weg zullen worden getest.

• Volvo Trucks onthulde een volledig nieuwe, volledig elektrische achteras op de transportbeurs IAA in Hannover, Duitsland. De nieuwe e-as maakt ruimte vrij voor meer accu's en betekent een nog grotere actieradius voor de batterij-elektrische trucks van Volvo.

• Volvo Trucks, IKEA Industry en de Raben Groep hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend op het gebied van emissievrij zwaar transport. IKEA zal in twee van haar fabrieken in het Poolse Zbąszynek zware elektrische Volvo trucks introduceren voor interne transportstromen, die zullen worden geëxploiteerd door de Raben Group. De lessen uit het proefproject zullen worden gebruikt voor de elektrificatie van transportactiviteiten op schaal in een groter transportnetwerk.

• Als eerste wereldwijde vrachtwagenfabrikant begint Volvo Trucks nu met de serieproductie van zware elektrische trucks van 44 ton*.

• Mijnbouwbedrijf Kaunis Iron investeert in het volledig fossielvrij maken van haar transport van ijzererts. Samen met Volvo Trucks worden zware elektrische trucks van 74 ton* getest in een uniek project. Kaunis Iron is van plan een half miljard SEK te investeren in nieuwe elektrische vrachtwagens.

• Op de IAA Transportation, die van 20 tot 25 september wordt gehouden in het Duitse Hannover, demonstreert Volvo Trucks zijn sterke positie op het gebied van elektromobiliteit. Daarnaast worden nieuwe veiligheidsoplossingen en de nieuwste technologie voor het CO2-neutraal maken van het wegtransport getoond.

348 matches

1 of 18